torsdag 24. september 2009

Tema: Reality-TV

Skriv en bloggpost relatert til dette temaet.
Ja, det er den beryktede hurtigoppgaven.

Formen velger du selv, for eksempel et humoristisk utkast til ditt drømmeshow, en skarp kritikk av fenomenet, en betraktning rundt et spesielt program - eller hva som helst, egentlig.
Det er imidlertid viktig at du finner en vinkling og holder deg til den.

Du skal utnytte bloggformatet, jfr
tidligere undervisning.
Oppgaven blir vurdert og karaktersatt (
ikke på nett, jeg er ikke helt indiskret).

Tidsfrist for publisering: torsdag kl 09.40


Lurer du på noe? Se FAQ lenger ned på siden.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
FAQ

1) Hva betyr FAQ?
SVAR:
Det betyr "Frequently Asked Questions", eller "Ofte Stilte Spørsmål" på halvgodt norsk, men OSS ser ikke like kult ut på nett.

2) Jeg er engstelig og usikker. Hvordan skal jeg utføre oppgaven?
SVAR:
* Gjør det enkelt
* Snakk med den hyggelige læreren din hvis du fremdeles er engstelig

3) Jeg lurer fælt på hvilke vurderingskriterier som ligger til grunn for oppgaven?
SVAR:
Artig at du skulle spørre om det!
La oss ta en titt på læreplanen og de relevante kompetansemålene . Jeg siterer
(uthevingene er mine, og slett ikke tilfeldige):

Grunnleggende ferdigheter
* Å kunne uttrykke seg skriftlig i valgfritt programfag tekst innebærer å
skape tekster i ulike sjangrer til bruk i ulike medier. Det innebærer også å skrive variert og presist og kvalitetssikre eget arbeid.
* Å kunne bruke digitale verktøy i valgfritt programfag tekst innebærer å kunne lage ulike typer tekster og multimedieprodukter ved hjelp av digitale verktøy og å
bruke slike verktøy i publisering av medieprodukter. Det innebærer også å bruke slike verktøy til informasjonssøk og utveksling av informasjon.

Kompetansemål

Eleven skal kunne:
*
planlegge, gjennomføre, vurdere og dokumentere tekster i ulike sjangrer for (...) elektroniske og nye medier
* lage tekstproduksjoner innenfor rammer for tidsbruk
(deadline, baby!)
*
planlegge, bruke, vurdere og dokumentere ulike virkemidler for å forsterke et budskap

...men heng deg nå ikke altfor mye opp i denslags byråkratiske finurligheter.

Skape, nå!

Ingen kommentarer: